سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

سیاستمدار اخلاقی و کهنه کار کشور در جلسه اخیری که با رئیس جمهور داشت به شدت از اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرد.

به گزارش جهان در این جلسه که موضوعات مختلفی از قبیل، بهبود روابط با مراجع، حوادث بعد از انتخابات، موضع آیت الله هاشمی در قبال دولت و طرح هدفمند کردن یارانه ها مطرح شده است، عسگراولادی با تمجید از اقدامات مثبت رئیس جمهور مطالبی را به صورت نصحیت وار به دکتر احمدی نژاد گوشزد می کند.

دبیرکل جبهه پیروان امام و رهبری در بخشی از این دیدار موضوع اسفندیار رحیم‌مشایی را مطرح می کند و می افزاید: شما بار دوستانتان را خودتان به دوش می‌کشید.

وی با بیان اینکه منظورش از این دوستان، آقای مشایی است به رئیس جمهور می گوید: وی با چه اعتباری در خصوص خداشناسی و اسلام‌شناسی سخن می‌گوید. چرا مشایی باید سخنانی را به زبان بیاورد و جنجال ایجاد کند و بعد شما مدتها سرگم پاسخ دادن به مردم باشید و در این خصوص توضیح بدهید.

بنابراین گزارش، رئیس جمهور در پاسخ به عسگراولادی بیان می دارد که رئیس دفترش سخنان چندی پیش خود که در رسانه‌ها نیز منتشر شد را تکذیب کرده است.

عسگراولادی ادامه می‌دهد: رئیس دفتر شما گفته خدا نمی‌تواند عامل وحدت انسانها باشد. گفته به تعداد انسانها خدا هست. خوب اینها دردسر ایجاد می‌کند.

احمدی‌نژاد که دلسوزی میهمان خود را در این خصوص مشاهده می‌کند به وی پیشنهاد می‌دهد در دیداری با مشایی نقطه‌نظرات خود را با وی در میان بگذارد که قطعا نظرش بعد از این دیدار تغییر خواهد کرد.

با این حال عسگراولادی که از سخنان رئیس جمهور قانع نشده است، می گوید: گویا اختلافات بنده و شما در خصوص مشایی در این دنیا حل شدنی نیست و باید در قیامت و آخرت حل شود.

این سیاستمدار کهنه‌کار سپس با اشاره به برخی اظهارات مشایی، خطاب به رئیس جمهور کشور یادآور می‌شود که این موضوعات، مسائلی نیست که با صحبت‌ حل‌وفصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گلایه از برخی اطرافیان رئیس جمهور می‌گوید: بعضی از همکاران و دوستان شما می‌گویند بعد از شما امام زمان (عج) می‌آید، که باید در این زمینه تذکر جدی به آنها داده شود.


  

 

بعد از افتتاح خوابگاه شهدای گمنام (شماره 5 ) که نیمه کاره و با مشکلات فراوان افتتاح شد هیچ فکری برای عبور و مرور دانشجویان خوابگاهی به سمت دانشکده ها نشد!

بعد از گذشت این همه مدت اما باز شاهد آنیم که دانشجویان خوابگاهی به خصوص خوابگاههای شماره 5 و 4 باید برای مراجعه به کلاس از مسیر خاکی عبور کنند البته این روزها که بارندگی و سرما نزدیک هست احتمالا از مسیر گل و لای ، متاسفانه مسئولین دانشگاه کمتر به فکر سهولت و راحتی دانشجویان هستند و به جای رونق بخشیدن به مسیر حرکت دانشجویان در حال ساخت باغچه های دانشگاه هستند. گرچه آن هم به نوبه خود از برنامه های خوب عمرانی دانشگاه است اما از اهمیت ترین برنامه نیست...


  

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضور غیرقانونی فائزه هاشمی رفسنجانی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس در این بیانیه آمده است: اگرچه هم اکنون قریب به 6 ماه از حماسه جاویدان 22 خرداد می‌گذرد اما همچنان تحرکات برخی افراطیون شکست خورده در برابر رای ملت، نه تنها منجر به هتک جمهوریت نظام گشته، که از آن مهم تر عدم ایجاد آرامش در فضای جامعه و دانشگاه‌ها مبدل به رمز حیات این جریان ناکام شده است.

این بیانیه می‌افزاید: در آخرین نمونه فائزه هاشمی رفسنجانی با حضور غیرقانونی خود در روزهای یک شنبه از ساعت 1 الی 3 بعد از ظهر در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران موجب حیرت دانشجویان این دانشگاه شده است زیرا طبق اخبار رسمی وی در حال حاضر در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در رشته روابط بین‌الملل مشغول به تحصیل می‌باشد و از آنجایی که طبق هیچ قانون رسمی و ثبت شده‌ای هیچ دانشجویی از دانشگاه آزاد به دانشگاه سراسری حق انتقال واحد درسی و تحصیل در دانشگاه دولتی به صورت میهمان حتی برای یک واحد درسی را هم ندارد، هم اکنون این پرسش برای قاطبه دانشجویان بوجود آمده است که وی از حضور خود در این دانشکده به دنبال چه چیزی است؟

این بیانیه می‌افزاید:‌ پس از پیگیری‌های به عمل آمده از سوی جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، وی حتی به صورت مستمع آزاد نیز در این کلاس‌های این دانشکده حضور پیدا نمی‌کند و طبق گفته شخص فائزه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به یکی از دانشجویان این دانشکده وی با صراحت اعلام داشته است که به صورت میهمان 2 واحد درسی خویش را از دانشگاه آزاد به دانشگاه تهران انتقالی گرفته است و حتی در پی پرسش دیگر دانشجویان نیز از استاد روابط بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی، فائزه هاشمی بر خلاف تمامی قوانین رسمی وزارت علوم، در کلاس ایشان شرکت می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است: به همین منظور ما دانشجویان دانشگاه تهران خطاب به مسئولین دانشکده حقوق و علوم سیاسی و هم چنین دکتر فرهاد رهبر، ریاست محترم دانشگاه تهران اعلام می‌داریم در صورتی که فائزه هاشمی هم چنان به صورت غیرقانونی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی قصد حضور داشته باشد و از سوی مسئولین مربوطه نیز هیچ‌گونه برخوردی با وی صورت نگیرد، دانشجویان مسلمان و متعهد دانشگاه تهران در اعتراض به حضور غیرقانونی وی در دانشگاه تهران، راسا وارد میدان شده و مسئولیت هرگونه برخورد با فائزه هاشمی نیز بر عهده خود وی و مسئولینی است که نسبت به این اقدام غیرقانونی عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.


  

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که شب گذشته در کوی دانشگاه تهران و از صبح امروز در پردیس های این دانشگاه اعلام شد هرگونه تجمعی در صحن دانشگاه تهران غیر قانونی است، یک جریان وابسته به احزاب سیاسی بیرون دانشگاه تجمع کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» انجمن اسلامی دانشگاه تهران که در آستانه تعلیق قرار دارد، بعد از دو شکست پی در پی در روزهای 16 و 17 آذر با هماهنگی با اطرافیان موسوی تصمیم گرفتند که در روز چهارشنبه 18 آذر (امروز) تجمعی بزرگ در سطح دانشگاه ترتیب دهند و با کشاندن این تجمع به بیرون دانشگاه و پیوستن میرحسین موسوی به آن زمینه بازگشت امید به بدنه اجتماعی خود را فراهم کنند.

اما این طیف سیاسی که در دو روز گذشته مات و مبهوت حضور اکثریت دانشجویان در سطح دانشگاه با پرچم 3 رنگ ایران بودند، امروز هم در حالی دانشجویان به احترام قانون تجمعی ترتیب ندادند ناکام ماندند.

ماجرا به این ترتیب است که مهندس موسوی صبح امروز از محل کار خود در فرهنگستان هنر به یک ساختمان در ضلع جنوبی بلوار کشاورز منتقل شد تا در نزدیکی دانشگاه تهران باشد و به محض بیرون آمدن اعضای انجمن اسلامی به آنها بپیوندد.

ولی آنچه در صحن دانشگاه رخ داد چیز دیگری بود، چه آنکه درحالی که اطرافیان میرحسین تصور می کردند با وجود یکه و تنها بودن تجمع کنندگان انجمن اسلامی دیگر مشکلی برای بیرون آمدن از دانشگاه وجود ندارد که به یکباره ورق برگشت.

مهندس موسوی آماده پیوستن قهرمانانه(!) به حامیانش بود که خبر رسید انجمن اسلامی دانشگاه تهران در انجام ماموریتش شکست خورد.

به این ترتیب این سومین شکست پی در پی حامیان موسوی در 16 آذر امسال بود که الیته با یک فرق بزرگ نیز همراه بود و آن دخیل شدن شخص مهندس موسوی و به نتیجه نرسیدن کار.

هم اکنون دانشگاه تهران آرام است.


  

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از پایان اصلاح اساسنامه و ابلاغ آن به هیئت امنا، در واقع اساسنامه جدید لازم‌الاجرا می‌شود و در این شرایط باید هیئت امناء تشکیل شده و رئیس جدید را به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با فارس با اشاره به تعیین سقف زمانی 4 ساله برای ریاست دانشگاه آزاد در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: انتظار عمومی نیز همین بود که ریاست دانشگاه آزاد مانند سایر مسئولیت‌ها سقف زمانی داشته باشد، چون هر مسئولیتی معمولا یک محدودیتی هم دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع معمولا در تنظیم اساسنامه در نظر گرفته می‌شود، افزود: متاسفانه در سال‌های اول انقلاب و زمانی که اساسنامه دانشگاه آزاد را می‌نوشتند به این موضوع توجهی نشده است که عملاً ریاست دانشگاه آزاد را به یکی از مدیریت‌های بدون محدودیت زمانی در سال‌های اخیر تبدیل کرده بود.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه زماندار کردن ریاست دانشگاه آزاد در جلسه اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با رای قاطع حاضران به تصویب رسید، گفت: بعد از پایان اصلاح اساسنامه و ابلاغ آن به هیئت امنا، در واقع اساسنامه جدید لازم‌الاجرا می‌شود و در این شرایط باید هیئت امناء تشکیل شده و رئیس جدید را به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند.

محمدیان در خصوص شرایط ریاست دانشگاه آزاد نیز خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه آزاد مانند سایر دانشگاه‌های کشور باید فردی باشد که توانایی اداره این دانشگاه را داشته باشد و به خوبی از عهده وظایف آن برآید.
وی در پایان با بیان اینکه این وظایف در اساسنامه دانشگاه آزاد وجود دارد، یادآور شد: این موارد نیز در جلسه اخیر به تصویب اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی رسید و موارد آن کاملا مشخص است.


  

خبرنامه دانشجویان ایران: از بعد از نماز ظهر و عصر دیروز شنبه 21 آذر ماه 88 چند صد نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به توهین حامیام مهندس موسوی به مقدسات تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش داد: این تجمع که روبروی دفتر رئیس دانشگاه شریف برگزار می شد، با شعارهایی از سوی دانشجویان در محکومیت توهین سبزهای اموی به ساحت مقدس امام خمینی(ره) صورت گرفت.

این گزارش می افزاید: دانشجویان به شدت به اعمال دون شان دانشگاه از سوی حامیان یک کاندیدای شکست خورده اعرتاض کردند.

افراد موسوم به موج سبز اموی دانشگاه شریف که روز 16آذر به علت کمبود نفر و آدم در مقابل با دانشجویان نتوانستند کار خاصی انجام دهند از شدت عصبانیت به اهانت به امام(ره) پرداختند.

از سوی دیگر این افراد که به دلیل این اهانت از سوی حراست دانشگاه به هیچ وجه مورد مواخذه قرار نگرفتند روز 18آذز  نیز در اقدامی طلبکارانه در  حوالی ساعت 1 بعد از ظهر تجمعی غیر دانشجویی برگزار کردند که در این تجمع ضمن اهانت مجدد به مقدسات و امام راحل قصد ایجاد اغتشاش  و درگیری در صحن دانشگاه را داشتد. لازم به ذکر است لیدر های این تجمع های هتاکانه عمدتا سرکردگان تجمع 7مهر این دانشگاه هستند.

جالب آنکه حراست دانشگاه که در قبال این افراد هیچ برخوردی صورت  نداده بود دانشجویان که برای مقابله با این افراد در حال بحث بودند مواخذه و مانع از سخنرانی این دانشجویان شده بود.

قابل یاد آوری است که مسئلین دانشگاه اعم از ریاست دانشگاه و حراست  و نهاد با درخواست رفع تعلیقی لیدرهای تجمع 7مهر باعث شدند تا سرکردگان این تجمعات به راحتی بتوانند در صحن دانشگاه به امام(ره) اهانت کنند.

لازم به ذکر است این مسئلین پیش از این اعلام کرده بودند در ازای رفع تعلیق این افراد در صورت تکرار  تحصن   اغتشاش در صحن دانشگاه ای افراد اخراج خواهند شد  ولی سهراب پور ریاست دانشگاه که خود پیش قدم رفع تعلیق این هتاکان بوده، اعلام کرده است در  دانشگاه مطلبی به عنوان اخراج دانشجو وجود ندارد.

مشخص نیست چرا مسئولین  داشگاه شریف در رویه ای  بر خلاف خواست و میل دانشجویان در صدد میدان دادن هرچه بیشتر به این افراد ابسته به ستادهای موسوی هستند.

قابل ذکر است دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف دیروز شنبه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در اعتراض به اقدامات و شعارهای ساختارشکنانه و همچنین هتک حرمت حامیان موسوی به ساحت مقدس امام خمینی(ره) در جریان تجمعات 16 آذر، در دانشگاه‌‌به عزاداری پرداختند.


  

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان بر اجرای موضوعاتی مانند قوانین تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نظارت دارد و در حال حاضر چگونگی ارائه مدرک و نحوه آموزش را در این دانشگاه کنترل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور شب گذشته با حضور در برنامه زنده تلویزیونی " نگاه یک " که با موضوع بررسی عملکرد سازمان بازرسی کل کشور برگزار ‌شد طی سخنانی گفت: تلاش می‌کنیم که نظارت مطلوب‌تری برای مردم فراهم کنیم البته نظارت امری عام است.

وی افزود: زمانی می‌توان گفت در جامعه‌ای نظارت وجود دارد که آن جامعه از کنترل برخوردار باشد. اگر می‌خواهیم اوضاع اصلاح شده و قوانین عمل شود باید همه با وسواس موضوع نظارت را تعقیب کنند. البته در این زمینه بهترین ابزار رسانه ها هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: جامعه ما جامعه‌ای به شدت آرمانگرا است و در حوزه های مختلف دوست داریم که پیشرو باشیم؛ ما متفاوت از جوامع دیگر - که سلامت را نهایتا به طور مثال در حوزه اقتصاد می‌خواهند- هستیم چرا که با توجه به اعتقاداتمان تنها به یک حوزه از سلامت توجه نمی‌کنیم بلکه به همه حوزه ها توجه داریم.

پور محمدی ادامه داد: نظارت موثر نظارت شفاف، موثر و عمومی است از این رو رسانه ها می‌توانند از طرف افکار عمومی بر عملکرد‌ها نظارت کنند که البته انتظار می‌رود این وظیفه خود را به خوبی انجام بدهند.

وی خاطر نشان کرد:اگر قصد داریم سلامت بر ارکان نظام حاکم شود نیاز به این نوع نظارت‌ها داریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وظیفه تصریح شده برای سازمان بازرسی کل کشور در قانون اساسی اظهار داشت: ماده 174 قانون اساسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌ها را به عنوان وظیفه سازمان بازرسی کل کشور معرفی کرده که معنای آن این است که قوانین مصوب در مراجع تصمیم گیرنده درست اجرا شود.

پور محمدی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما دولت بزرگ است چرا که در حال حاضر بخش زیادی از بودجه‌های دولت صرف خود دولت می‌شود.

وی با اشاره به تعداد نیروی انسانی شاغل در سازمان بازرسی کل کشور گفت: کم بودن نیروی انسانی در سازمان به معنای کم کردن نظارت نیست بلکه از ابزارهای دیگر هم در زمینه نظارت ما استفاده می‌کنیم که از جمله این ابزارها رسانه است.

*مشکلات اصلی مردم در در معضلات آشکار است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: بخش اعظمی از مشکلات مردم در لایه مخفی جامعه نیست البته ما به این نوع از مشکلات هم می‌پردازیم ولی مشکل اصلی مردم در معضلات آشکار است که باید حل شود.

پور محمدی افزود: در حال حاضر مشغول تهیه آئین نامه‌ای برای نحوه استفاده از تشکل‌ها در نظارت هستیم؛ مجموعه دستگاه های نظارتی‌ای در کشور وجود دارد که اگر بتوانیم خوب عمل کنیم، می‌توان مقابله‌‌ مناسبی با مفاسد انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر همین مجموعه جلسات متعددی برگزار کرد که در این جلسات با هماهنگی‌های لازم دستگاه های نظارتی در موضوعات وارد شده‌اند.

*کنترل‌های مالی مناقصات دولت افزایش یافته است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در حال حاضر کنترل‌های مالی و مناقصه‌های دولت بسیار افزایش یافته به طوری که در شش ماه گذشته نسبت به سال گذشته 20 درصد تخلفات در مناقصات کاهش یافته است.

پور محمدی ادامه داد: همه قرار دادها را نمی‌توان کنترل کرد چرا که همه آنها به ما گزارش نمی‌شوند اما طی فشارهایی که آورده ایم قرار بر این شده که همه گزارش‌ها به مجموعه دستگاه های نظارتی ارائه شود. البته همین تعدادی را که گزارش می‌شوند را نیز تقسیم بندی اهم و مهم کرده‌ایم.

*مناقصه‌ها و مزایده‌های منتشره در مطبوعات تماما غیر قانونی هستند

وی با انتقاد از روند تبلیغ مناقصه‌ها در روزنامه ها گفت: مناقصه‌ها و مزایده‌های که در روزنامه منتشر می‌شوند تماما غیر قانونی هستند چرا که باید این مناقصه‌ها و مزایده‌های در سایتی که تعیین شده ثبت شوند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه نمره دهی سازمان‌های بین المللی به کشورمان در خصوص فساد اداری گفت: این نهاد بین المللی‌ای که اخیرا برای کشورمان رتبه‌ای اعلام کرده در واقع منابع مالی خود را از کشورهای کانادا، آمریکا و چند کشور اروپایی تهیه می‌کند و اصلا این نهاد در ایران دفتر ندارد.

پور محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه این نهاد به طول کل در ایران دفتر ندارد آنها مدعی هستند که از سه مرکز سئوال پرسیده‌اند این در حالی است که باید از 6 مرجع سئوال می‌کردند. از آنها پرسیدیم که این سئوال شما از مراجع و نهادهای داخلی بوده است یا خارجی؟ پاسخ دادند خارجی؛ مجددا از آنها سئوال کردیم که از کدام مرجع خارجی سئوال کردید که در پاسخ به این پرسش ما هم هیچ جوابی ندادند.

*شهرداری‌ها، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی بیشترین شکایت‌ها مردمی را دارند

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها، دستگاه‌ قضایی و نیروی انتظامی از جمله بیشترین شکایت‌های مردمی را به خود اختصاص داده‌اند.

پور محمدی در پاسخ به این سئوال که آیا دانشگاه آزاد هم مشمول نظارت‌های سازمان بازرسی کل کشور می‌شود یا خیر، هر دستگاهی که از بودجه‌ عمومی و قوانین عمومی استفاده کند مشمول نظارت‌های این سازمان می‌شود.

*اعطای مدرک در دانشگاه آزاد را کنترل می‌کنیم

وی ادامه داد: بخشی از دانشگاه آزاد تحت نظارت ما نیست اما در برخی موارد مانند قوانین تحصیلی که اگر موارد درست اجرا نشود. تخلف از مقررات است و ما در این گونه موضوعات که اجرای قوانین محسوب می‌شود نظارت می‌کنیم، ما در دانشگاه آزاد ارائه مدرک و نحوه آموزش را نیز کنترل می‌کنیم.

پورمحمدی با اشاره به واگذاری سهام مخابرات تاکید کرد: ابهاماتی در این باره وجود داشت که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت ولی به دلیل اینکه ما مرجع بازرسی هستیم و مرجع تصمیم گیری نیستیم نمی‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم البته شورای رقابت در واگذاری‌ها مسئول است. لذا از آنها خواستیم که به گزارش ما توجه کنند که هنوز تصمیم گیری در این باره نکرده‌اند و امیدوارم هر چه زودتر نظر خود را اعلام کنند.

* 9 هزار و 831 شخصیت‌حقوقی و حقیقی بیش از یک میلیارد تومان از بانک‌ها وام گرفته‌اند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص معوقه‌های بانکی نیز اظهار داشت: در مورد معوقه های بانکی پیگیری کردیم که 9 هزار و 831 مورد در قالب شخصیت‌حقوقی و حقیقی بیش از یک میلیارد تومان از بانک‌ها وام گرفتند که البته عمدتا اشخاص حقیقی هستند ولی در بین آنها اشخاص حقوقی هم وجود دارد.

پور محمدی ادامه داد: این معوقه‌ها به دلیل ضعف ضمانت‌ها پدید آمده است که باعث سوء استفاده شده البته تخلفات برخی مسئولان بانک‌ها و فساد از جمله دیگر مشکلاتی است که باعث دریافت وام‌های کلان توسط عده ای با بهانه‌های می‌شود.

* 6 هزار و 600 میلیارد تومان معوقه مالیاتی بیش از 100 میلیون تومان وجود دارد

وی افزود: در مورد تاخیر در دریافت مالیات‌ها طبق آخرین گزارش شش هزار و 600 میلیارد تومان معوقه مالیاتی بالای 100 میلیون تومان وجود دارد. لذا عده‌ای مالیات‌های مسلم و قطعی داشته و باید آن را پرداخت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اعلام اسامی مفسدان دانه درشت گفت: دادگاه الزامی برای اعلام اسامی دانه درشت‌ها ندارد ولی می‌تواند اسامی ‌آنها را اعلام کند. البته ما دستگاه نظارتی هستیم و بیشتر دولت در این باره مشکل دارد که تعدادی دانه درشت وجود دارند از این رو بود که رئیس قوه قضائیه هم اعلام کرد که ما آماده رسیدگی هستیم.

پور محمدی در پایان با اشاره به اقدامات خود در طول یکسال و نیم اخیر در سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر میزان اعتماد مردم را به دستگاه نظارتی افزایش دادم که البته فقط این اقدام را انجام نداده‌ایم بلکه اقدامات دیگری هم وجود دارد.


  

سردبیر روزنامه‌های زنجیره‌ای گفت‏:‏ میرحسین موسوی به عنوان رهبر نمادین جریان سبز عملکرد درستی نداشته زیرا وی در رهبری جریان فاقد برنامه است‏.‏

به گزارش رجانیوز، ماشاءالله شمس الواعظین در مصاحبه با برنامه نگاه دوم تلویزیون آریانا افغانستان که از شبکه‌هایی است که توسط امریکا راه‌اندازی شده، افزود‏:‏ رهبری جریان سبز درست عمل نکرده است، زیرا مطالباتش از نظام کور است و کارت‌های بازی خود را از شعارهای مخالفان به دست می آورد‏.‏

وی در ادامه افزود‏:‏ موسوی فاقد تئوری‌های منسجم و متنوع در ارتباط با تنوع چالش‌های موجود در ایران است‏.

شمس الواعظین ادامه داد‏:‏ جریان سبز نقاط آسیب پذیر فراوانی دارد، از جمله اینکه ادبیات و گفتارهای موسوی پایین‌تر از ظرفیت‌های بومی این جریان است، به همین دلیل رهبران اپوزیسیون (اقلیت) و نخبگان خارج از کشور تمایل دارند تا رهبری این جریان را از دست موسوی خارج کرده و خود آن را به دست بگیرند.

شمس الواعظین در ادامه افزود‏:‏ وجود چنین شکافی میان داخل و خارج از نقاط آسیب پذیر این جریان است، زیرا نمی توان همزمان جریانی را با دو رهبری متفاوت در داخل و خارج کشور اداره کرد‏.‏ به عنوان مثال مواضعی که محسن مخملباف در قبال جریان سبز گرفت، به گونه ای تداعی می شد که انگار وی رهبری آن را بر عهده دارد‏.

وی ادامه داد‏:‏ قرار گرفتن موسوی در راس این جریان از نقاط آسیب پذیر آن است، زیرا نمی داند که سمت و سوی نهایی آن به کجا ختم می شود و هیچ برنامه خاصی برای استراتژی خروج از بحران ندارد‏.

شمس الواعظین در پایان خاطر نشان ساخت‏:‏ بیش از 5 ماه از عمر جریان سبز می گذرد و موسوی باید با کوله باری از مطالبات هواداران خود بستر مناسبی برای چانه زنی با حکومت را فراهم می کرد، اما با عملکرد خود عملا امکان مصالحه با نظام را مسدود کرده است‏.


  

تجمع اعتراض آمیز نسبت به هتک حرمت امام خمینی در دانشگاه آزاد کاشان

 

پس از اعتراض و راهپیمایی مردم انقلابی تهران و قم و بسیاری از شهرهای دیگر که در مقابل عمل خباثت آلود هتک حرمت نسبت به امام خمینی (ره) صورت گرفت، امروز دانشگاه های شهر دارالمومنین کاشان شاهد میثاق و تجدید پیمان دوباره دانشجویان بسیجی و متعهد به نظام و ارکان انقلاب، با بنیانگذار به عرش سفرکرده ی آن و شخصیت والای او، خمینی بت شکن (ره) بود که آمده بودند تا بت فتنه و نفاق را در هم شکنند.

این تجمع همزمان در چند دانشگاه من جمله دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی شهر کاشان برگزار شد.

بنا بر اطلاع رسانی یکی از حاضرین: "تجمع دانشجویان بسیجی در دانشگاه آزاد کاشان در محل گلزار شهدای گمنام صورت گرفت که در این جمع حضور برخی مسولین و اساتید دانشگاه به چشم میخورد که باعث دلگرمی نیز بود.

 برنامه با خواندن دسته جمعی زیارت عاشورا بر سر مزار شهدای گمنام آغاز و با سخنرانی یکی از اساتید روحانی دانشگاه ادامه پیدا کرد که ایشان اهانت به امام خمینی (ره) را توسط هر شخصی محکوم کرده و به نمایندگی از اساتید و دانشجویان متعهد دانشگاه آزاد کاشان از قوه محترم قضاییه و مراجع ذیصلاح درخواست پیگیری، محاکمه و مجازات عاملان این هتک حرمت را طبق ضوابط قانونی داشتند.

در این بین حامیان جنبش منحوس سبز اموی که تنها 3 نفر بودند در حاشیه این مراسم به تماشا ایستاده بودند.

بعد از آن یکی از دانشجویان بسیجی نیز به ایراد سخن پرداخت و خواستار رسیدگی به پرونده ی سران آشوب و فتنه از مراجع ذیربط شد.

سپس حرکت تجمع کنندگان معترض به سمت ورودی دانشگاه با سردادن شعارهای آرمانی و انقلابی مانند مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق، دانشجو بیدار است از منافق بیدار است، مرگ بر دیکتاتور مخملی و ...ادامه پیدا کرد و دانشجویان معترض از مقابل دانشگاه با وسایل نقلیه به خیل همرزمانشان در دانشگاه کاشان پیوستند که مراسم بعد سردادن شعار و نماز جماعت و خواندن بیانیه و قطعنامه دانشجویی،با مراسم عزاداری بر سر شهدای گمنام مدفون در دانشگاه کاشان خاتمه یافت.

لازم به ذکر است که  در مقابل تجمع تقریا یک هزار نفری از دانشجویان دختر و پسر بسیجی، تجمع 200 و یا نهایتا 300 نفری حامیان جنبش منحوس سبز اموی نیز به چشم میخورد که تنها به سردادن شعارهای پراکنده و تک نفری دانشجوی سهمیه ای مرگ بر دیکتاتور و در دست داشتن پلاکادرهایی با درونمایه ی سخنان امام خمینی (ره) نسبت به صدا و سیما پرداختند.

در پایان این خبر به نمایندگی از تمامی دانشجویان ولایت مدار و انقلابی مخصوصا دانشجویان دانشگاه آزاد کاشان از مجریان این برنامه بالاخص بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کاشان کمال تشکر را داریم.


و من الله توفیق

  
الماسی: نام امام بار دیگر اسباب اتحاد و وحدت مردم شد

خبرگزاری فارس: «جهانگیر الماسی» با محکوم کردن اهانت به ساحت امام راحل(ره) گفت: این حادثه باعث شد نام امام بار دیگر اسباب اتحاد مردم شود و این اتفاقی که افتاد باعث اتفاق دیگری به نام بیعت مردم با آرمان‌های اصیل امام شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیأت اسلامی هنرمندان، «جهانگیر الماسی»فیلم ساز و بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص این اتفاق ناگوار گفت: خدا را شاکرم که نتوانستم تصویر دلخراش حادثه توهین به ساحت حضرت امام (ره) را از تلویزیون ببینم،همان هنگام که از برخی آرمان‌ها و ارزش‌های امام و این مردم عدول کردیم باید فکر می‌کردیم در دراز مدت کار به اینجا بیانجامد.
وی ادامه داد: امام قهرمان و رهبر و راهبر این ملت به سوی سعادت و عدالت و رفاه بود. آرمان‌های شریفی داشت که یک ملت بر سر آن بیعت کردند.
این هنرمند در ادامه بیان داشت: عمیقاً متأسفم که با بی‌توجهی‌ها، با خودخواهی‌ها با کوته فکری‌ها و کوته نظری‌ها، شرایطی فراهم آمده که برخی از معاندین این روش‌ها را به کار بگیرند و برایشان اسباب سودجویی‌های درازمدت بشود.
الماسی خاطرنشان کرد: وا اسفای ما یعنی پاسخ کلامی یا دردمندی درونی چیزی را علاج نمی‌کند باید با مراقبت در رفتار فردی و جمعی از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد.
وی در خاتمه اظهار داشت: این حادثه باعث شد نام امام بار دیگر اسباب اتحاد مردم شود و این اتفاقی که افتاد باعث اتفاق دیگری به نام بیعت مردم با آرمان‌های اصیل امام شد.
انتهای پیام/ا


  
   مدیر وبلاگ
انتقال موبایل پاتوق آدرس تغییر کرد
ایمیل ها: mobilepatogh@gmail.com بررسی گوشی های موبایل در موبایل پاتوق
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :65
کل بازدید : 952702
کل یاداشته ها : 1465


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ